torsdag, oktober 09, 2008

vetni, om en timma ska jag åka iväg, och träna. fy vad härligt!

förut var jag lite med bella, vi gick hem hit efter skolan, hämtade skedar, pengar och vatten. sen gick vi till ica och köpte ben&jerrys, 'fish food' vare dårå. fyfasen vad gott! (nu har jag den hemma också, eftersom hon inte ville ha den..) a, men där satt vi och åt i fyrtio minuter ungefär. trevligt vare, vi matade änderna, fast dom gillade inte chokladfiskarna. och bella gjorde hål på ena kanten i glassen. men hon är bra ändå. även fast vi ''bråkade'' lite på matten, HAHA!

men började tio idag! härligt värre! började med prov då, det kändes inte sådär, jättebra, men det gick. efter det hade vi femtio minuter kvar tills nästa lektion skulle börja. men vi satt där utanför hela tiden och pratade om en massa, och massa skratt såklart! men det var trevligt. då vare matte. det flöt väl på, även om jag gjorde en uppgift, tror jag. bra där!
efter det hade vi lunch, det var köttfärssoppa eller broccolisoppa. jag åt två smörgåsar med ost på.. SCHWEDISHE BOMBE (mumsmums eller något...) efter det hade vi engelska, det gick också bra. ett halvt fel på glosorna. kunde ju inte stava vafan... och sen vare tyska, som det brukar, läste högt ur en text inför alla.. KUL!, hatar det verkligen. men sen skulle vi göra i övningsboken, jag och louise hann klart då! hähä.
sen vare so, pratade mera om mellankrigstiden, om hitler och sådär. fick veta att vi skulle se på en film om det och två om andra världskriget (brukar aldrig se på film med bengt!) men hoppas vi ska se pearl harbor (andra världskriget då) för jag gillar den filmen.

men nu borde jag öva tyska, ska nog göra det lite, efter att jag läst alla älskvärda bloggar! PÖSSSSSSS

Inga kommentarer: